28 Mart 2007 Çarşamba

Unutulmuş Bir Tarif ;)

Bundan 7sene önce bir dönem annemin değişmez bir pastası vardı. O dönemde bize, gelen misafirlere beğenildiğinden dolayı hep o pastayı yapardı. Ben aslında bu pastayı unutmuştum, şerife ablam geçenlerde bahsedince hatırladım. Oda pastanın tam tarifi bilmediğinden bende anneme sordum. Annem "aa evet biz öyle bir pasta yapıyorduk, nasıldıki tarifi" diyince, en iyisi tarif defterini karıştırmak diyerek, tarifi buldum ;)
O pastanın tarifinden biraz değişiklik yaparak bugün bu pastayı yaptım ;)




Pandispanyası için;
•5 yumurta
•11 yemek k.un
•11 yemek k.şeker
•1 paket vanilya
•1 paket kabatma tozu
•3 yemek kaşığı kakao

Pandispanyayı ıslatmak için;
•1 kutu kola

İç kreması;
•2 poşet kakaolu kremşanti
•2 bardak süt
•120 gr bitter çikolata
•Dondurulmuş böğürtlen

Üzeri için;
•1 kutu krema
•120 gr bitter çikolata
•Şeker hamuru

Pandispanyanın tarifini Pastacı Burcunun sitesinden aldım. Çok güzel yumuşak bir pandispanya oldu. Her zaman pandispanyayı yaptıktan sonra en az bir gün bekletirim ama bu tarif için bunu yapamadım.

Fırından çıkardıktan sonra pandispanyayı ikiye keserek pandispanyanın büyüklüğüne uygun bir kaseye bir katını yerleştirdim. Sıcak koymamın sebebi; kasenin şeklini daha kolay ve parçalanmadan alabilmesi içindi. Kaseye koyduktan sonra soğumasını bekledim.

Pandispanya soğurken iç kremasını hazırladım. 2 poşet kremşantiyi 2 bardak sütle iyice çırptım. Çikolataları kısık ateşte erittim, ılık olunca kremşantiye ilave edip. İkisi homojen bir karışım olana kadar karıştırdım.

Pandispanyayı kolanın yarısıyla ıslattım. Bol krema sürüp, böğürtlenleri yerleştirerek, pandispanyanın ikinci katını kolanın diğer yarısıyla ıslatıp kremanın üzerine kapattım.
Bu şekilde 2 saat buzdolabında beklettim.

Pastanın üstünü kaplamak için ganaj hazırladım. Kremayı ısıtıp kaynamadan ocaktan aldım çikolataları içine atıp, eriyene kadar karıştırdım.

Pastayı buzdolabından çıkarıp bir tabağa ters çevirip üzerini ganajla kapladım. Daha sonra üstünü fotoğraftaki gibi süsledim;)