6 Mart 2007 Salı

Bloglar ve İlk Pastam;)

Yemek yapmak her zaman bana çok uzak gelmiştir. Halada çok yakın olduğumu söyleyemem.. Evde annemin olmasının verdiği rahatlıktan olsa gerek, zorunlu kalmadıkça yemek pek yapmazdım.Taki blogları takip etmeye başlayana kadar... Güzel çekilmiş bir fotoğraf, onunla birlikte güzel anlatımların beni yemek yapmaya teşvikte tetikçi unsurlar olduğunu söylemeliyim.Yapılacak yemeğin neye benzediğini görmek ve öyle yapmaya çalışmak en azından benim için önemlidir. İşte bu fotoğraflar beni öyle cezbettiki -özelliklede pasta fotoğrafları- fazla geri planda duramadım ve gerekli ana malzemeleri alarak deneme aşamasına geçtim. Özellikle Pastacı Burcu dan çook şeyler öğrendiğimi söylemeliyim. Bunun yanında diğer takip ettiğim bloglardanda öğrendiklerim azımsanacak değildir. Ama en başta da annem yaptığım her şeyde mutlaka bir fikrini, bir deneyimini paylaşır. Şimdiye kadarda bir problemle karşılaşmadım ki karşılaşıcağımıda sanmıyorum :) E ben bütün bunları neden anlattım?? Çünkü şeker hamuruyla bir pasta denemesi yaptım ve onu paylaşmak istiyorum ;)


Çiçek Bahçesi Aşıkları ;)



Pandispanyası için;

  • 180 derecede ısıtılmış fırın
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı sıvı yağ

Ara Kreması için;

  • 3 çorba kaşığı un
  • 6 çorba kaşığı şeker
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • İsteğe göre yarım kaşık margarin
  • İçine koymak için dondurulmuş frambuaz veya istenilen herhangi bir meyve
  • Pandispanyayı ıslatmak için sulandırılmış frambuaz reçeli

Pandispanyayı verilen öneriler doğrultusunda 1 gün önceden hazırladım. Yumurtaları şekerle yaklaşık 10 dakika önce düşük hızla sonra n hızlı seviyede iyicene çırptım unu kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek yumurtayla şeker karışımına ilave ettim biraz karıştırıp yağı ekledim margarinle yağladığım kalpli kek kalıbına karışımı döktüm batırdığım kurdan temiz çıkana kadar pişirdim yaklaşık yarım saat.

Krema için un, şeker ve sütü çırpma teliyle ocakta karıştırarak kaynayana kadar pişirdim kaynadıktan sonra margarin ve vanilyayı ilave edip soğumaya bıraktım.krema soğuyunca pandispanyayı ikiye bölerek alta koyduğum tabanı frambuaz reçelini sulandırarak ıslattım (süt şekerli su gibi alternatiflerde kullanılabilir) ıslattığım pandispanyanın içine bol krema sıvayarak frambuazları serpiştirdim. Pandispanyanın diğer katını ıslatarak frambuazların üzerine kapattım. Pastayı muntazan şekilde kremayla sıvadım daha sonrada fotoğraftaki gibi şeker hamuruyla kaplıyarak süsledim;)