14 Mart 2007 Çarşamba

Mutluyum, mutlusun, mutlu ;)

Çok eğlenceli bir gündü…

Kaç gündür pasta yapma isteğimi en sonunda gerçekleştirdim hem de kuzenlerimle birlikte çalışarak;) Komşumuz kemale sürpriz pasta yapma fikriyle başlayan çalışmamız çooook eğlenceli geçti.

Ben dünden pandispanyayı hazırladım, sabahta kuzenlerle birlikte süslemesini yaptık. Kemal Galatasaraylı olduğundan pastanın temasını bundan hareketle Emel Başdoğan'nın kitabındaki bir pasta modeline karar verdim. Modeldeki pastadan farklı olarak renkleri sarı ve kırmızı kullandım. Ben pastayı bitirmiştim ki kuzenlerim pastada bir şeylerin eksik olduğunu görmüşler ve kitaptaki insan figürü anlatımlarından yaralanarak bir futbolcu yapmaya başlamışlardı:) İyi ki de yapmışlar futbolcuyla pasta çok şirin göründü. Kuzenler iyi ki bugün geldiniz :)

Kemal öğlenci olduğundan okula gitmeden pastayı yetiştirdik, çok şaşırdı ve çok mutlu oldu :)

İyki doğduuuuuun ;)

Pandispanyası için;

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 6 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya

Kreması için;

  • 3 çorba kaşığı un
  • 6 çorba kaşığı şeker
  • 2,5 su bardağı süt (çok katı bir kıvam olursa biraz daha süt eklenebilir)
  • 1 paket vanilya
  • arasına koymak için dondurulmuş böğürtlen
  • keki ıslatmak için sulandırılmış böğürtlen reçeli

Fırını ısınması için 180 dereceye ayarladım. Yumurtaların sarısını ve beyazını ayırdım. Beyazıyla şekeri yaklaşık 7 dakika katılaşana kadar mikserle çırptım. Başka bir kapta yumurta sarısını ve sıvı yağı birazcık çırptım. Yumurta sarılarını, unu(eleyerek) ve vanilyayı yumurta beyazına ilave edip iyicene karıştırdım. Yağladığım kelepçeli kalıba döktüm. Kurdan temiz çıkana kadar pişirdim.

Kreması için un, şeker ve sütü kaynayana kadar pişirdim. Ocaktan aldıktan sonra vanilyayı ilave edip soğuyana kadar mikserle çırptım.

Pandispanyayı ikiye kestim alt tabanı pasta atlığına yerleştirdim reçelle ıslattım kremayı sürdüm ve meyveleri döşedim meyvelerin üzerine tekrar krema sürdüm. Pandispanyanın üst tarafını da ıslatarak kremanın üzerine kapattım. İnce tabaka halinde kremayla pastayı sıvadım. Ve fotoğraftaki gibi şeker hamuruyla süsledik ;)

** Fotoğrafı telefonla çektiğimiz için çok güzel çıkmadı ama en kısa zamanda fotoğraf makinesindekileri eklicem.